Sunday 23 July 2017

Supplier of Kaolin Bali Indonesia


Supplier of Kaolin Bali Indonesia


 Pratibha Refractory Minerals is a producer of high quality refractory products- Kaolin, Talc Powder and dolomite. Our prices are always very reasonable and cost effective. We are acclaimed kaolin clay supplier, manufacturer and exporter from India to Indonesia and the rest of world. Though our customers spread all over the continents but we export our major portion of product to Indonesian cities. Prime Indonesian Cities where we export our refractory products are Bali, Riau, Jakarta, Java, Kalimantan, Jambi, Tarakan, Ambon, Kali, Sumbawa, Timor, Ternate, Sulawesi, Buton, Sumatra, Batam and Bintan.


Supplier of Kaolin Bali Indonesia


Pratibha Refractory Minerals adalah produsen produk tahan api berkualitas tinggi - Kaolin, Bedak Bubuk dan dolomit. Harga kami selalu sangat wajar dan hemat biaya. Kami adalah produsen kaolin tanah liat dan eksportir dari India ke Indonesia dan seluruh dunia. Meskipun pelanggan kami tersebar di seluruh benua tetapi kami mengekspor sebagian besar produk kami ke kota-kota di Indonesia. Kota-Kota Utama di Indonesia dimana kami mengekspor produk tahan api kami adalah Bali, Riau, Jakarta, Jawa, Kalimantan, Jambi, Tarakan, Ambon, Kali, Sumbawa, Timor, Ternate, Sulawesi, Buton, Sumatera, Batam dan Bintan.

Supplier of Kaolin Bali Indonesia


Properties of Kaolin
Kaolin is mostly found in form of clay. It is usually white in appearance. It has soft and earthy texture. Kaolin is of roughly hexagonal size. It has varying amount of minerals into it. It contains muscovite, quartz, feldspar, and anatase. In high concentrations, the refractory mineral appears in white pieces with a high level of flexible strength, and it can be used to produce several styles of ceramic products. Kaolin clay can also be mixed with other clays to create customized blends.


Supplier of Kaolin Bali Indonesia


Sifat Kaolin
Kaolin banyak ditemukan dalam bentuk tanah liat. Biasanya putih dalam penampilan. Ini memiliki tekstur lembut dan bersahaja. Kaolin berukuran kira-kira heksagonal. Ini memiliki jumlah mineral yang bervariasi. Ini berisi muskovit, kuarsa, feldspar, dan anatase. Dalam konsentrasi tinggi, mineral tersebut muncul dalam potongan putih dengan tingkat kekuatan fleksibel yang tinggi, dan dapat digunakan untuk menghasilkan beberapa gaya produk keramik. Tanah liat kaolin juga bisa dicampur dengan tanah liat lainnya untuk menciptakan campuran yang disesuaikan.
                                                                                
Supplier of Kaolin Bali Indonesia

Applications of Kaolin
There are numerous applications of kaolin clay and Kaolin. Kaolin is also called china clay .This refractory product is mainly utilized by paper, Wires and cables, plastics and rubber, construction, paint and coatings, agriculture, ceramics, toothpaste, cosmetics, whitewash, organic farming,  and, thermal papers manufacturing firms.
Aplikasi Kaolin
Ada banyak aplikasi dari kaolin tanah liat dan Kaolin. Kaolin juga disebut tanah liat cina. Produk tahan api ini terutama digunakan oleh kertas, kabel dan kabel, plastik dan karet, konstruksi, cat dan pelapis, pertanian, keramik, pasta gigi, kosmetik, kapur tulis, pertanian organik, dan perusahaan manufaktur kertas thermal.



Supplier of Kaolin Bali Indonesia


Contact Us:
Pratibha Refractory Minerals:
Office Address:  147, Road # 9, Ashok Nagar, Udaipur, Rajasthan, India 313001
Phone:
Mohit Lakhani:- +91-9413034047
                         +91-9352822022
Landline:-         +91-294-2413244

Pemasok bedak talek | Pemasok Kaolin | Pemasok Dolomite

No comments:

Post a Comment