Tuesday 18 July 2017

Supplier of Kaolin Jakarta Indonesia

Supplier of Kaolin Jakarta Indonesia





Pratibha Refractory Minerals Company is a distinguished and well known supplier, Manufacturer and exporter of refractory products like Kaolin, Talc Powder and Dolomite. Though we supply our product all over the world but our main focus is on Indonesia Country. Main Cities of Indonesia where we export our products are Bali, Jakarta, Java, Kalimantan, Jambi, Tarakan, Ambon, Kali, Sumbawa, Timor, Ternate, Sulawesi, Buton, Sumatra, Batam and Bintan.

Supplier of Kaolin Jakarta Indonesia

 
Pratibha Refractory Minerals Company adalah pemasok terkemuka, terkenal dan terkenal, Produsen dan pengekspor produk tahan api seperti Kaolin, Bedak Bubuk dan Dolomit. Meskipun kami menyediakan produk kami ke seluruh dunia namun fokus utama kami adalah di Negara Indonesia. Kota-kota utama di Indonesia dimana kami mengekspor produk kami adalah Bali, Jakarta, Jawa, Kalimantan, Jambi, Tarakan, Ambon, Kali, Sumbawa, Timor, Ternate, Sulawesi, Buton, Sumatera, Batam dan Bintan. 

Properties of Kaolin
Kaolin’s whiteness and plasticity make it extremely suitable for its extensive use as a filler, extender, ceramic raw material and pigment. It is a unique industrial mineral, which remains chemically inert over a relatively wide pH range and it offers excellent covering when used as a pigment or extender in coated films and filling applications. Additionally, it is soft and non-abrasive and has a low conductivity of heat and electricity.


Supplier of Kaolin Jakarta Indonesia


Sifat Kaolin
Kaolin's putih dan plastisitas membuatnya sangat cocok untuk penggunaan luas sebagai pengisi, extender, bahan baku keramik dan pigmen. Ini adalah mineral industri yang unik, yang tetap bersifat inert kimiawi dengan kisaran pH yang relatif lebar dan ia menawarkan lapisan penutup yang sangat baik bila digunakan sebagai pigmen atau pelarut dalam film berlapis dan aplikasi pengisian. Selain itu, lembut dan tidak abrasif dan memiliki konduktivitas panas dan listrik rendah.

Supplier of Kaolin Jakarta Indonesia


Applications
There are numerous applications of kaolin. Kaolin Clay is mainly used by paper, Wires and cables, plastics and rubber, construction, paint and coatings, agriculture, ceramics, toothpaste, cosmetics, whitewash, organic farming,  and, thermal papers manufacturing firms.
Supplier of Kaolin Jakarta Indonesia

Aplikasi
Ada banyak aplikasi kaolin. Hal ini terutama digunakan oleh kertas, kabel dan kabel, plastik dan karet, konstruksi, cat dan pelapis, pertanian, keramik, pasta gigi, kosmetik, kapur tulis, pertanian organik, dan makalah manufaktur termal.

Supplier of Kaolin Jakarta Indonesia

Contact Us:
Pratibha Refractory Minerals:
Office Address:  147, Road # 9, Ashok Nagar, Udaipur, Rajasthan, India 313001
Phone:
Mohit Lakhani:- +91-9413034047
                         +91-9352822022
Landline:-         +91-294-2413244
Pemasok bedak talek | Pemasok Kaolin | Pemasok Dolomite





No comments:

Post a Comment